In a nutshell he played a pivotal role in rejuvenating a
holistic approach to spirituality combining the merits from all the four
religious channels viz. कर्म (karma - service), बक्ति (bhakti- devotion), योग (yoga - yoga) & ज्ञान (jñāna wisdom). To this
end, he took the three-pronged approach of institutionalizing his philosophies
as summarized below
1) சங்கம் (sangam - society): Similar to Lord Buddha, He
established the சங்கம் (sangam
– confluence / assembly). He founded
the சமரச வேத சன்மார்க்க சங்கம் (samarasa vEdha sanmaarga sangam- pure society for the
vedic harmony) which was later renamed as சமரச சுத்த சன்மார்க சாத்திய சங்கம் (samarasa suththa sanmaarga saththiya sangam – pure society of the universal true path). In the words of வள்ளலார் (vaLLalaar):
“எல்லா சமயங்களுக்கும் பொதுவாகிய அறிவு நூல் முடிப்பான நாங்காவது மார்கத்தை அனுஷ்டிக்கின்ற கூட்டம் என்று கொள்க”.
“எல்லா சமயங்களுக்கும் பொதுவாகிய அறிவு நூல் முடிப்பான நாங்காவது மார்கத்தை அனுஷ்டிக்கின்ற கூட்டம் என்று கொள்க”.
Here, the term அறிவுனூல் முடிப்பு (aRivunUl
mudippu) corresponds to the state of ultimate
(final) gnosis/wisdom by synthesizing its षठान्त समरस / ஷடாந்த சமரசம் (ṣaṭhānta
samarasa/ shataantha samarasam – six-edged harmony)
2) சாலை (saalai – path /road)- Then he founded the சாலை (saalai). He
established the சமரச சுத்த சன்மார்க சத்திய தரும சாலை (samarasa suddha sanmaarga saththiya dharuma saalai
– pure universal path of true righteousness) and inaugurated the concept of அனையா அடுப்பு (anaiyaa aduppu – evergreen kitchen) for providing the noble service of பசியாற்றுவித்தல் (pasiyaaRRuviththal) through அன்னதானம் (annadhaanam). Interestingly, ever since then, this அனையா அடுப்பு (anaiyaa aduppu – evergreen kitchen) has been continuously feeding food non- stop for almost
145 years now.
3) சபை (sabai - hall): சமரச சுத்த சன்மார்க சத்தியஞானசபை (samarasa suddha sanmaarga saththiya
gnaana sabai - pure universal hall of
gnosis). Here he revived ஒளி வழிபாடு (vazhipaadu – Light worship) which is similar to the ancient practice of கந்தழி வழிபாடு (kandhazhi vazhipaadu) and
popularized the மகா ஜோதி தரிசனம் (thai pusa magaa jOthi dharisanam) at சத்திய ஞானசபை (saththiya Gnaana sabai), வடலூர் (vadalUr).
It symbolizes the महा विमर्शन (mahā vimarśana – grand revelation) of the அருட்பெருஞ்சோதி (arutperunJothi – vast grace light) also known as ज्ञान प्रकाश (jñāna prakāśa – effulgent wisdom).
It symbolizes the महा विमर्शन (mahā vimarśana – grand revelation) of the அருட்பெருஞ்சோதி (arutperunJothi – vast grace light) also known as ज्ञान प्रकाश (jñāna prakāśa – effulgent wisdom).
ஜோதி ஜோதி ஜோதி சுயஞ், ஜோதி ஜோதி ஜோதி பரஞ்
ஜோதி ஜோதி ஜோதி யருட், ஜோதி ஜோதி ஜோதி சிவம்.
வாமஜோதி சோமஜோதி வானஜோதி ஞானஜோதி
மாகஜோதி யோகஜோதி வாதஜோதி நாதஜோதி
ஏமஜோதி வியோமஜோதி ஏறுஜோதி வீறுஜோதி
ஏகஜோதி ஏகஜோதி ஏகஜோதி ஏகஜோதி
ஆதிநீதி வேதனே ஆடல்நீடு பாதனே
வாதிஞான போதனே வாழ்கவாழ்க நாதனே
In a nutshell, this event constitutes the following
process: There are ஏழு திரைகள் (Ezhu
thiraigaL – seven screens) of
different colors concealing light symbolizing the seven realms of phenomenal
becoming, veiled by the layers of महा माया
(mahā māyā - supreme mystery) concealing the noumenal being or the परब्रह्म (parabrahma - supreme divinity).
As part of this event, each of these
screens are removed one after the other when the inner light is made visible
esoterically suggesting that when one transcends the phenomenal realms of
relative consciousness, one attains the absolute consciousness.
திரு அருட்பிரகாச வள்லலார் திவ்ய திருவடிகளே சரணம்!
வள்ளல் மலரடி வாழ்க வாழ்க! எல்லா உயிரும் இன்புற்று வாழ்க!
.அருட்பெருஞ்சோதி அருட்பெருஞ்சோதி
தனிப்பெருங்கருனை அருட்பெருஞ்சோதி
வள்ளல் மலரடி வாழ்க வாழ்க! எல்லா உயிரும் இன்புற்று வாழ்க!
.அருட்பெருஞ்சோதி அருட்பெருஞ்சோதி
தனிப்பெருங்கருனை அருட்பெருஞ்சோதி
திருச்சிற்றம்பலம்!
No comments:
Post a Comment